Home Forum
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?

foutmelding: de bewerking is geannuleerd .......
(1 viewing) (1) Guest
Go to bottomPage: 1
TOPIC: foutmelding: de bewerking is geannuleerd .......
*
foutmelding: de bewerking is geannuleerd ....... 6 Months, 4 Weeks ago Karma: -1
Kreeg onderstaande e-mail binnen van een vriendin

hi ton,

M'n problemen met de pc begonnen met allerlei waarschuwingsblokken van microsoft die opdoken als ik m'n pc opstartte.
Allerlei "exe. en dll." die z.g. geen geldige windows kopie waren. Kon ze wel allemaal wegclicken en dan gewoon doorgaan, maar het waren er soms wel een stuk of 50.
Heb er toen een uitgebreide virusscan overheen gehaald en er bleken wel wat virussen of trojans in te zitten.
Heb alles, wat als besmet aangegeven werd, verwijderd.
( 'k dacht: ik moet m'n pc toch wegbrengen, dus als dit niet werkt maakt het niks uit)
De irritante meldingen bleven uit en alles werkte weer gewoon, behalve dat ik niet meer in "internetopties" kon komen. Ik krijg dan een blokje te zien met:

de bewerking is geannuleerd vanwege op uw systeem geldende beperkingen. neem contact met de systeembeheerder op.

Echt ernstig vind ik het nog niet, want gebruikte die opties toch niet vaak, maar goed is het niet natuurlijk.
Ik heb 2 accounts, waarvan 1 met een (mij onbekend) paswoord en volgens de account ben ik beheerder van de pc.
wat af en toe nog eens opduikt is de melding dat "rundll/32" geen geldige windowskopie is.
In het begin startte m'n pc ook niet op met de herstel cd. Doet ie nu wel, na de virusscan, maar ik kom daar ook niet verder mee, omdat daar ook een paswoord gevraagd wordt.

Nou ton, ik hoop dat je iets kunt met deze gegevens.

groetjes, carry
:

Dit heb ik inmiddels gevonden .... en ik denk dat het hier van toepassing is.
Bepaalde spyware zet een restrictie op de I-net instellingen waardoor je bijvoorbeeld geen cookies en temporary internetfiles kan wissen, noch de beveiligngs settings meer kan aanpassen, waardoor de spyware de beveiliging op laag zet en allerlei duistere sites op de lijsten van betrouwbare sites zet.

Johan,

Kan jij op een eenvoudige en duidelijke manier aangeven hoe de schrijfster van deze e-mail het probleem kan oplossen?

groetjes,

Ton
NightHawk (Admin)
Geniet van het leven want het is al zo kort
Admin
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male afmvankalken@live.nl Location: Spijkenisse Birthday: 12/30
The administrator has disabled public write access.

Re: foutmelding: de bewerking is geannuleerd ....... 6 Months, 4 Weeks ago Karma: 3
Hey Ton,

Deze meldingen kunnen inderdaad voorkomen als bepaalde virussen hebben huisgehouden in een computer. De beste oplossing voor dit probleem is snel een backup maken van de bestanden en de gehele schijf formateren. Na een nieuwe installatie direct een virusscanner op de computer zetten voordat deze verbonden wordt met het internet. Sommige hackers / scriptkiddies) weten het ip adres van de gebruiker en zullen direct (alde pc online komt) een nieuwe poging doen om de computer te besmetten.

Mijn tip

1. Maak een backup van alle bestanden
2. dowload een virusscanner (www.avast.com) gratis en werkt top
3. format de gehele schijf ook alle partities
4. Installeer Windows opnieuw (haal de netwerkkabel eruit)
5. installeer antivirus software
6. Sluit de computer weer aan op internet en haal alle antivirusupdates binnen
7. Update alle aanbevolen updates op de website van Microsoft.

Mocht je een goede spyware verwijderaar willen dan kun je bijvoorbeeld Spybot installeren.

Gr Johan
Johan van Vossen (Admin)
Mensen zijn er om elkaar te helpen nietwaar ?
Administrator
graph
Gender: Male Computerbieb.nl Location: Arnhem (Gelderland) Birthday: 01/19

Re: foutmelding: de bewerking is geannuleerd ....... 6 Months, 4 Weeks ago Karma: -1
Hey Johan,

Ik geef het door en laat je wel weten hoe het is afgelopen.
Tot zover vast bedankt voor je hulp.

Ton 'NightHawk' van Kalken
NightHawk (Admin)
Geniet van het leven want het is al zo kort
Admin
graphgraph
Gender: Male afmvankalken@live.nl Location: Spijkenisse Birthday: 12/30

Go to topPage: 1
Moderators: Johan van Vossen,